Koszulka do fitnessu

Koszulka do fitnessu

 

Starasz się skompletować strój na fitness? Zastanawiasz się, jaki rodzaj koszulek wybrać? Czym kierować się podczas ich doboru? Przede wszystkim materiał ma znaczenie. Każdy z nas ma nieco inne oczekiwania w stosunku do stroju sportowego. Najczęściej jednak za kwestie priorytetowe uznajemy wygodę, trwałość i estetyczny wygląd. Na salach nie brak osób, które swój zestaw skompletowały z dresowych spodni i bawełnianego T-shirta. Prawda jest jednak taka, że ćwiczenie w tego typu odzieży nie jest zbyt dobrym pomysłem. I już wyjaśniamy, dlaczego.

Wady bawełny

Po pierwsze, bawełna to, co prawda materiał naturalny, który dobrze przepuszcza powietrze, ale równocześnie taki, który absorbuje wilgoć we włókna. Efekt? Koszulka wyjątkowo szybko robi się mokra i przykleja się nam do ciała, co nie tylko nieestetycznie wygląda, ale też negatywnie wpływa na komfort podczas ćwiczeń. Jeśli fitness nie jest dla Ciebie jednorazową przygodą, warto zakupić koszulkę techniczną. Jest ona wykonana z oddychającego materiału, który szybko odprowadza pot i nadmiar ciepła do warstw zewnętrznych. Zapobiega to przegrzaniu organizmu, a skóra pozostaje sucha i jest mniej narażona na otarcia. Ponadto sam materiał powinien jednak nie tylko zapewniać optymalną wentylację, ale też być elastyczny. Dzięki temu koszulka nie krępuje ruchów i jest mniej podatna na rozdarcia. Najlepiej sprawdzi się poliester z domieszką spandexu, ewentualnie poliamid. Krój.

Mówimy nie luźnym koszulką

Osoby, które zaczynają swoją przygodę z fitnessem, bo chcą zrzucić zbędne kilogramy, bardzo często wybierają luźne, obszerne bluzki, które w ich przekonaniu lepiej tuszują niedoskonałości figury. Takie założenie najczęściej jest jednak błędne. T-shirt typu oversize zniekształca sylwetkę. Zdecydowanie lepiej postawić na dopasowaną bluzkę. Co więcej, niekoniecznie zapewnia dobrą wentylację. Koszulka dopasowana do ciała i wykonana z oddychającego materiału skuteczniej absorbuje wilgoć i odparowuje ją na zewnątrz. Warto też zwrócić uwagę na długość koszulki. Jeśli nie chcemy odsłaniać ciała podczas skłonów czy podnoszenia rąk do góry, lepiej wybrać model nieco dłuższy, sięgający np. połowy pośladków.

Zobacz inne artykuły:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *